fredag den 19. august 2011

Morningsmoothie m/ Spirulina & blåbær

Her til morgen lavede blåbærsmoothie med Spirulina, melon, banan og selvfølgelig; blåbær. En smoothie om morgenen er, for mir vedkommende, en dejlig måde at få sin morgenmad på. Det er mættende, hyggelig og ligger bestemt ikke tungt i maven. Denne smoothie har jeg lavet med mit nyindkøbte Spirulina, som bruges som kosttilskud. Spirulina indeholder 8 livsvigtige aminosyrer, som man kun får gennem næringen. Desuden har det et højt proteinindhold, hvilket gør det særdeles velegnet til at spise gennem morgenmaden. Du kan læse mere her: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=330/sprog=1/grp=2/menu=1/

Opskriften er som følger:

1 dl frosne/friske blåbær
½ banan
1 dl melon
1 dl mælk (jeg brugte soyamælk med vaniljesmag, denne er lidt tykkere, så her brugte jeg 1½ dl)
1 tsk Spirulina
For smagens skyld: evt. ½ tsk vaniljepulver



Den færdige smoothie :-)

ENJOY!

2 kommentarer:

  1. Du burde prøve at lave en smoothie med bær, banan, soyamælk eller acido, hørfrø olie, proteinpulver, lidt mandler og solsikkekerner og en lille smule vanillepulver. Det smager super godt, man bliver mæt og får alt hvad kroppen har brug for. :)

    SvarSlet
  2. Hej JJT. Det er hermed taget til efterretning. Det vil jeg prøve en dag :-)

    SvarSlet