Sensommerpasta m/ peberrejer og svampe

På menuen til aftenen i går stod lidt let og lækkert mad, stearinlys og hygge sammen med min kære kæreste. I den anledning lavede jeg en pastaret, som faldt i god jord - både hos mig og ham - og som passede til sensommeren, som vi er ved at gå i møde.

Retten bestod af

2 dl Kutter-rejer i marinade
2 dl Svampeblanding (jeg fandt en hos den lokale thai-købmand)
En bakke frisk fuldkornspasta
1½ dl frosne ærter
2 små hvidløg

Marinade:
Nok olivenolie til at rejerne er dækket af denne
Knust peber (alt efter smag)
En knivspids salt

Fremgangsmåde:

Hvidløgene snittes fint/presses og svitses på panden i en anelse olie. Rejerne dryppes af i en si og hældes derefter på panden sammen med svampeblandingen. Det resterende olie fra marinaden er rigeligt at stege i. Rejerne og svampene svitses ved høj varme, hvorefter temperaturen skrues ned, mens pastaen koger i 4 - 5 min. Ærterne puttes i pastaen, så de koger med i 2 min. Når pastaen og ærterne er kogt færdig hældes dette op i en skål, hvorefter rejerne og svampene tilsættes og blandes.


Voilá, finit, bon appetit! Nemt hurtigt og lækkert!





Etiketter: , , , , , ,