Rug-boller m/ valnøddekerner & hørfrø


JEG ELSKER GROVE BOLLER! Og allerhelst de hjemmebagte, som er super lette at variere. Dette var et lille eksperiment - som endte rigtig godt! Derfor er der her kun til 4 forholdsvis store boller.

De er super lette at smække sammen og skal have ca. 25 min. på 200 grader i ovnen. Det fik de, alt imens jeg forberedte mig til mine timer i morgen, og landskampen kørte i baggrunden (som jo i øvrigt endte GODT - præcis som Peter Tanev forudsagde det i Go' Morgen Danmark i morges)!

Konsistensen er noget hårdere i forhold til boller med hvedemel (det kan jeg godt li'), der er go i dem og bedst af alt; de mætter!!!

3 dl lunken vand
100 g fuldkornsspeltmel
150 g rugmel
100 g havregryn
2 spsk sojayoghurt/alm yoghurt
1 spsk hørfrø-/olivenolie
1 tsk salt
50 g hørfrø
50 g let knuste valnøddekerner

Haps og velbekomme! Jeg har nu til madpakken i morgen! :-)

Etiketter: , , ,