Æg & rejer - new style


Mmh, æg og rejer. Det er en kombination, som altid er lækker. På rugbrød, som smørrebrød, i salat, i tærter og til buffeter. Her til aften lavede jeg en, synes jeg selv, 'new style' og rigtig lækker gang æg og rejer. Begge dele er fulde af proteiner og ligeledes er de kalorie-fattige. Endnu mere fattig på kalorier blev æggekagen, da jeg kun brugte to æggeblommer, således at den (næsten) kun bestod af æggehvider.


Æg & rejer:
Ca. 100 gram rejer (fra frost, med hale)
½ frisk chili
3 fed hvidløg
6 æg (kun 2 hele, de resterende 4: kun æggehvider)
Ca. 100 g champignoner
Ca. 1 dl mælk
Salt og peber


Skyld og rens champignonerne og skær dem i kvarte. Bland æg og hvider med mælk, champignoner og krydr med salt og peber. Hæld massen i en tærte, silikoneform eller lignende og bag ved 200 grader i 15 - 20 min., eller til overfladen er gylden. Tag imens rejerne op og hæld dem direkte på en pande med en smule olivenolie. Snit chilien fint og pres hvidløgene og tilsæt herefter disse til rejerne. Lad dem stege i ca. 5 - 7 min, så det passer med at æggekagen er færdig. 

Servér sraks. Bon appetit!

Etiketter: , ,