Smoothie: Strawberry-banana-dream with a twist


Indrømmet; jeg er gået i smoothie mode! Og hvor er det dejligt med et frisk pust i form af en lækker flydende sag, når man er ved at være snacksulten, og maven begynder at brokke sig. Jeg tilsætter som regel enten proteinpulver eller nogle mandler, hvis ikke hapser jeg i stedet lidt mandler ved siden af, så smoothien udgør et mellemmåltid. Sommetider synes jeg, at en smoothie kan blive lidt kvalm - specielt hvis der er for meget banan i - og det er jo ikke meningen! Jeg prøver så vidt som muligt at huske at tilsætte lidt hørfrøolie til sidst, så alle vitaminer og mineraler fra frugt og/eller grøntsager bliver optaget. Det berører ikke smagen, men som sidegevinst bliver smoothien lidt mere lækker - og lidt mere sund!



Strawberry-banana-dream with a twist
2½ dl friske/frosne jordbær
½ banan
1½ dl sojamælk
En håndfuld mynte
2 tsk reven citronskal
2 tsk citronsaft
1 spsk hørfrøolie


Bon appetit!

Etiketter: , ,