Blåbærkoldskål er sommermad


Den danske sommer er lig med koldskål og bær - og i særdeleshed gerne en blanding; ligesom denne lette og dog creamy blåbærkoldskål, hvori der er tilsat yoghurt. Den blev lavet i går og blev serveret og spist med velbehag til aftensmad, hvilket var let og lækkert i sommervarmen. Jeg tilsatte lime, som friskede koldskålen en hel del op, og som var medvirkende til at den ikke føltes 'tung' at spise.
Jeg er ikke den store kammerjunke-spiser, så deres plads blev erstattet af mandler samt blåbær, hvilket er to fødevarer, som jeg ikke kan få nok af. Det blev til en sød symbiose af sommermad, som jeg elsker, hvilket var tiltrængt oven på en tur til Paris, hvor koldskål ikke er at finde - og som slet ikke er til at lave på et hotelværelse ;-)
Den resterende del af koldskålen udgjorde i dag min frokost på stranden. Det var skønt at få noget køligt og let i varmen, som bestemt har trængt sig på og som tilmed har sat sine bikini-spor...

Blåbærkoldskål til 2 

Pynt
  1. Blend sojakoldskål - og yoghurt med blåbær og limesaft.
  2. Smag til og tilsæt evt. flere blåbær/lime efter smag.
  3. Tilsæt evt. vanillepulver, hvis den skal være sødere.
  4. Hæld den færdige koldskål op i to skåle og pynt med bær, mandler samt limeskal. 
  5. Servér straks.
Den smukke udsigt vi i dag havde på vores strandtur...

Bon appetit!

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,