Grov Pizza m/ Aubergine, Squash & Kidney Beans


Den anden aften lavede jeg grovpizza til kæresten min og jeg selv. Jeg har ofte før lavet pizza på denne bund og har kun haft gode erfaringer med den - bare man husker at forbage den! Ellers kan den gå hen og blive slatten, og dét gør altså ikke noget godt for helhedsoplevelsen ;-)
Jeg havde hele den forgangne uge faktisk haft lyst til både hjemmelavet pizza og aubergine, hvilket der kom denne fine symbiose ud af, som oveni købet blev pyntet med både squash, tomat, kidney beans og selvfølgelig frisk basilikum. Pizzaen blev til sidst drysset med kryddersalt fra Frankrig og pyntet med basilikum, hvilket gav den det sidste lækre pift. Den smagte skønt, den mættede og den skal bestemt snart laves igen!

Grov pizza m/ grøntsager & pynt
Bund (til 2 bageplader - og dermed også til madpakken):

Fyld:
What to do:
  1. Kør havregryn til fint 'mel' i en foodprocessor. Tilsæt halvdelen af kernerne og kør, til solsikkekernerne er finere (kernerne skal ikke males helt til mel). Hæld 'melet' i en skål for sig.
  2. Pisk æggene let i en anden skål, tilsæt vand, olie og de resterende ingredienser og rør godt, til du har en fast dej-konstistens.
  3. Rul dejen ud mellem to stykker bagepapir og forbag bunden ved 200 grader i 10 minutter.
  4. Når dejen er blevet forbagt, smøres tomatpué eller pesto derpå. Læg nu skiftevis aubergine og squash i rækker, pynt med cherry tomater, kidney beans og basilikum. Bag endnu engang ved 200 grader i 10 - 15 minutter, ellers til kanten på pizzaen bliver lysebrun.
  5. Pynt (endnu engang) med frisk basilikum og servér. 

Bon appetit!

Etiketter: , , , , , , , , , ,