Proteinsalat m/ sommergrønt


Her til aften lavede jeg denne salat, som faldt i rigtig god jord hos mine smagsløg. Jeg havde hele dagen haft lyst til salat og lavede så stor en portion, at der er ganske rigeligt til madpakken i morgen. Win at have lækker salat med i skole! Den mætter endda fantastisk, da den er fyldt med proteiner i form af kikærter samt tun, som smager særdeles godt sammen. I håb om at sommeren ikke helt er ovre endnu, kom jeg kiwi og honningmelon i også. I tænker nok, at tun og frugt ikke harmonerer i samme ret. Det gør det. Og er I skeptiske over for det, synes jeg, at I skal prøve det af. Det er virkelig forfriskende :-)

En meget stor portion proteinrig salat

To do
  1. Skyl salaten og dup den tør eller slyng den i en salatslynge. 
  2. Skyl kikærterne og lad dem dryppe af.
  3. Tilsæt alle grøntsager, tun, salat samt kikærter i en skål og rør forsigtigt rundt.
  4. Hæld et lille skvæt olie over salaten hvis du foretrækker dette - eller brug din yndlingsdressing-/pesto.
  5. Salaten kan serveres straks eller sættes på køl, hvor jeg vil tro, at den holder 1 - 2 dage.

Bon appetit!

Etiketter: , , , , , , , , ,