Hjemmelavet proteinpasta m/ æg & mandelmel


I går aftes fandt jeg mig selv i køkkenet, eksperimenterende med hjemmelavet pasta - med en hel del proteiner i. Pastaen var nemmere at gå til, end jeg havde troet, jeg kunne dog kun ønske mig, at den var blevet lidt pænere :-) Jeg blev inspireret af denne opskrift, hvor jeg udelod ét og tilsatte noget andet i stedet, så pastaen blev lavet efter mine ønsker, principper og smag. Til pastaen blev der serveret tomatsovs med squash, tomater, forårsløg og rød peber samt ovnbagte tunfrikadeller, som jeg lavede igen i går, så der er til madpakken i dag. Pastaen blev tilmed taget godt imod med et ønske om, at det bestemt kunne serveres igen, ikke dårligt :-)

Æggepasta til 2
  1. Pisk æggene let og tilsæt smøreosten. Tag gerne din elpisker frem, det hænger nemlig godt fast på gaflen/piskeriset.
  2. Tilsæt HUSK, mandel - samt fuldkornsmel og rør godt endnu engang. 
  3. Sæt massen i køleskabet i 15 minutter eller længere, så er den en del nemmere at arbejde med. 
  4. Tænd nu ovnen på 200 grader. 
  5. Bred æggemassen ud på et stykke bagepapir med en ske eller en spatel. Form det som en stor tynd firkant, som ikke må skille. 
  6. Bag nu pastaen på midterste rillei 7 - 8 minutter. Tag ud og rul straks sammen til en roulade. Skær nu pastaen i strimler, som bliver fine runde og servér straks!

Bon appetit!

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,