Lun bulgursalat med squash, champignon & soltørrede tomater


Jeg kom her til aften sent hjem fra arbejde efter en lang dag med nye (og særdeles positive) indtryk, nye (og søde) mennesker og nye programmer, som jeg skal til at vænne mig til. Jeg har hele dagen været så positivt stemt over min nye arbejdsplads, at jeg ikke har kunnet ønske mig en bedre start. Men hold op hvor er jeg også træt og netop derfor skulle aftensmaden være nem og let tilgængelig og dette kom der denne lune (og lækre) bulgursalat ud af. 
På trods af at jeg kun skulle lave mad til mig selv, lavede jeg en stor portion, så jeg også har til frokost i morgen. Det er, for mit vedkommende, altid en vinder at få lækker frokost fra aftenen før, så den ikke altid står på rugbrød, pålæg og nogle grøntsager - selv om det nu også er godt!
Jeg lavede salaten uden kød, da jeg såre simpelt ikke havde lyst til det, og valgte naturligvis grovbulgur, da det selvfølgelig er et sundere alternativ til almindelig bulgur, men også da den grove version indeholder langt flere fibre og dermed holder dig mæt længere. Det er jo win win. 
Lun bulgursalat 
(Serverer 2 som hovedmåltid eller 4 som tilbehør)

Bon appetit!


Etiketter: , , , , , , ,