Stilhed på bloggen, forsinket glædelig jul & selvfølgelig ønsket om et godt nyt år til jer alle


... Og her sidder jeg så i min seng klokken knap 00.30 en torsdag aften, da jeg simpelthen ikke kunne holde ud ikke at blogge længere!
Jeg beklager over for jer søde læsere at have været fraværende på min elskede blog, men også over for mig selv, da jeg kan mærke, at jeg har manglet mine indlæg, min hygge og min 'koblen fra'. Jeg ved, at mange siger, at jeg ikke skylder nogen en undskyldning; Jeg har dog behov for  at udtrykke mig over for jer søde læsere da spørgsmålene i de mails, jeg har fået, har lydt "Hvornår laver du noget på bloggen igen?". Jeg bliver så frygtelig ked af, at min tid har været meget sparsom hen over efteråret, men for søren hvor bliver jeg også glad og føler mig anerkendt, da jeg (JEG!) får mails fra mine læsere! Jeg synes, det er stort at have faste læsere, og jeg er evigt taknemmelig for, at I har formået at sparke mig i gang igen :-)
Her kommer en uddybende forklaring....

De sidste par måneder har været noget urolige i mit liv, på trods af at julen sænkede sig over os i december, og på trods af at jeg jo egentligt har haft det godt. Dog har jeg sjældent oplevet at have så travlt og så mange ting at tænke på på én gang; skolen har, siden september, trukket tænder ud (dog positivt, vil jeg gerne understrege); jeg har knoklet både med selvstændigt arbejde men også sammen med min kære studiegruppe. Dette gav pote, da vi i december gik til eksamen og alle klarede os godt.
Udover dette bød november på hele tre projekter samt en mor-og-datter-tur til London (selvfølgelig oveni udarbejdelsen af eksamensprojektet, næste gang planlægges storbyture bedre ;-)) på min fødselsdag, som var ovenud fantastisk, og som var et virkelig tiltrængt pusterum.

November bød dog også på et brud med min daværende kæreste, hvilket har været lidt af en omvæltning. Vi boede hver for sig og har hele tiden gjort det, hvilket gjorde bruddet en hel del nemmere, da vi ikke skulle tænke i helt så praktiske baner men blot pakke og hente vores ting hos hinanden. Dette medførte selvfølgelig, at jeg nu er single - og jeg elsker at have al den tid til mig selv og de ting, jeg gerne vil, som jeg nu har fået. Selv om aftenerne er gået med nedpakning af lejligheden (mere om det længere nede), eksamenslæsning og alt for mange gode dokumentarer på DR K (lyder det kedeligt?...), hygger jeg mig, og jeg kan mærke, at jeg virkelig er startet på en frisk.

December måned bød, som sagt, på en mundtlig eksamen samt mange (som i rigtige mange) arbejdstimer på mit fritidsjob i Sinnerup. Jeg elsker at træde ind i forretningen, både grundet den gode atmosfære, men mestendels grundet de gode relationer personalet imellem. Det har været nogle hyggelige og travle vagter, hvor vi har ekspederet julesøde kunder i rutefart, og hvor vi har løbet fra Herodes til Pilatus afdelingerne imellem. Vi afsluttede med en herlig julefrokost med fine julegaver og med en god omgang pakkeleg - med gaver sponseret af vores leverandører, hvilket man ikke gik fejl af :-)

For at sætte prikken over i'et, har jeg i langt over 6 måneder bøvlet med både maven og ikke mindst en forfærdelig nældefeber, som bare ikke vil gå væk. Mange uger er gået med at eksperimentere med mad, både glutenfrit, laktose - og mælkefrit, sojafrit, frugtfrit og så videre og så videre. Jeg er ikke hyklerisk eller pessimistisk, men dette har taget en del på energien, da jeg føler, at min kære lille krop har (og stadig er) på overarbejde hvad angår både maven og nældefeberen. Det lyder måske lige lovlig voldsomt, men alle som bøvler med maven (hvad end det er irriteret tyktarm, laktoseintolerance, mælke - eller glutenallergi) ved, hvad jeg taler om :-) Sikke en smøre om helbredet! Heldigvis skal jeg til nogle undersøgelser, som forhåbentligt giver mig nogle svar på hvordan jeg skal forholde mig til min mad og min krop fremover :-)

I morgen formiddag kl. 12 nul dut får vi på studiet udleveret vores skriftlige eksamensopgave, som indleder min 'jeg-går-i-hi-den-næste-uges-tid-med-min-opgave' tid. Jeg er på arbejde, når denne bliver udleveret og kan derfor se frem til en fredag aften i selskab med min Mac, varm te, god musik og en del research. Oven på julens strabadser og nytårets planlægning, fester og samvær, er dette nu ikke en helt dårlig måde at starte januar måned på; stille og roligt.
For at det ikke skal være løgn, står jeg midt i en flytning, så flyttekasserne roder, og køkkenet er mere eller mindre blevet pakket ned - og jeg glæder mig til at vise jer billeder fra mit nye sted, når jeg er kommet på plads. At køkkenet ligger i flyttekasser forhindrer mig dog ikke i at få lavet de snacks, som jeg har oppe i ærmet :-)
Hold op en smøre.. Når jeg sidder og læser dette igennem, synes jeg, at det hele virker så negativt. Det skal dog siges, at det bestemt (og heldigvis) ikke er tilfældet. Selv om der har været meget at se til og meget at forholde sig til hen over efteråret, virker det, set i bakspejlet, slet ikke så slemt endda - jeg er jo kommet helskindet ud på den anden side ;-)

Men, men, men.. 
Jeg har i mellemtiden lavet rigtig meget mad, taget rigtig mange billeder, og købt rigtig meget ind. Desværre er det ikke blevet til ét eneste indlæg, hverken om jule - eller nytårsmad, måneden på instagram eller om nytårskjolen som ellers var så fin, selv om billeder og opskrifter har ligget klar. Dét skal der laves om på. Jeg vil ikke kalde det et nytårsfortsæt, da jeg mener, at vi (eller bare jeg) har tendens til aldrig rigtig at overholde disse. Dog vil jeg starte på en frisk, både hvad angår bloggen, næste semester og ikke mindst med min private status: nu som single, glad og fuld af nyt liv til et nyt år.

Jeg håber, at I stadig vil følge med i 2013, jeg vil i al fald glæde mig til at komme i gang med at blogge igen, da det jo et eller andet sted er mit lille hjertebarn :-)

Forsinket glædelig jul & rigtig godt nytår til jer alle. 

Etiketter: , , ,