Coffeelove // Iced Vegan Latte




Jeg har i særdeleshed fået et romantisk kærlighedsforhold til denne fornemme sag af en iskaffe. Jeg ser hvert forår frem til at drikke denne kaffe, når sommeren melder sig - allerhelst med sojamælk - og gerne både morgen, middag såvel som aften. Min gode blender kører på højtryk, når solens stråler for alvor varmer, og jeg lige så stille kan trække i sommerkjolen og nyde det gode vejr.  Iskaffen køler, forkæler mine smagsløg og fungerer egentligt som en slags mellemmåltid for mig, da den mætter dejligt.
Jeg har efterhånden serveret denne iced vegan latte for en del venner og veninder, som heldigvis tager godt imod den.

Dette skal du bruge
6 tsk. instant kaffe - opløses i kogende vand - køles af
1/3 liter sojamælk u. sukker 
1/2 - 1 pose isterninger
Vand op til 1 liter
Smag evt. til med stevia eller sweet drops for at søde den eller give den smag

Fremgangsmåde
Hæld det hele i en blender og blend til isterningerne er knust. Hæld på glas og servér. 
Denne portion giver 4 store caféglas + lidt ekstra. 

Etiketter: ,