Kyllingefrikadeller // Squashetti


Disse kyllingefrikadeller er noget af det nemmeste, jeg ofte laver, når det skal gå stærkt - og når jeg gerne skal have lidt til madpakken de kommende dage. Jeg falder sommetider i madpakkefælden - eller mangel på samme - og køber gerne en bolle, når sulten melder sig. Jeg er heldigvis blevet bedre til at få mad med hjemmefra; det kræver dog en anelse planlægning, som let kan fejle, hvis tiden er knap. Netop derfor ryger disse gode deller ofte på menuen, således at jeg både bliver mæt og ligeledes får mine proteiner.

Kyllingefrikadeller, ca. 15 stk.:
450 g. hakket kylling
1 god håndfuld hakket persille
1 æg
2 - 3 fed presset hvidløg
1 frisk fintsnittet rød chili/ca. 1/2 - 1 tsk chilipulver
1 1/2 dl havregryn (evt. glutenfri)
En anelse salt

Squashetti:
1/2 squash
1 tsk basilikumspesto

To do:
Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
Rør ovenstående ingredienser sammen - på nær squashen. 
Form farsen i hånden med en ske. 
Læg dem på en plade med bagepapir og sæt dem i ovnen i 30. minutter. Vend dem halvvejs. 
Squashen 'spiralizes' og vendes pesto - gerne lige før frikadellerne er klar.

Etiketter: ,