Et frisk pust til Blondfood


I sin tid startede jeg denne blog. Jeg elskede det; jeg elskede at lave mad, jeg elskede at blogge om det og skrive opskrifterne ned akkompagneret af små anekdoter, fortællinger eller blot små tips og tricks. Jeg startede Blondfood grundet et stort fokus på sunde madvaner og generelt på en sund livsstil, og selv om det med årene blev mere og mere trægt at blogge grundet tidsmangel, elskede jeg det stadig. Desværre kom jeg til et punkt, hvor jeg ikke længere havde overskud til at finde tiden til det; til at få planlagt og afprøvet opskrifter, handlet ind, tage billeder og få det hele nedfældet på min egen lille platform i mit eget lille univers.
Om jeg har fortrudt, at jeg stoppede? Ja og nej. Ja fordi det var mit frirum og det, jeg elskede at lave. På den ene side afskærmede jeg mig fra dette, og på den anden var der andre ting i mit liv, som på det tidspunkt var vigtigere. Nej netop grundet dette; start på nyt studie og dermed en tilvænning til en ny hverdag, nej grundet mit ændrede fokus og nej fordi, at jeg ikke ville have kunne opretholde den energi og overskud, som jeg havde blot få måneder tidligere.
I mellemtiden har jeg gået og tænkt meget over mine valg og er kommet frem til, at det var den bedste beslutning at tage. Ikke desto mindre har jeg s a v n et mit lille univers og i særdeleshed min madblog, mine kreative udfoldelser og min lyst til at afprøve nye ingredienser, opskrifter og muligheder.
Min beslutning er derfor faldet på, at det er på tide at komme i gang igen. Det bliver ikke på samme måde som før, hvor opskrifterne væltede ind, men i stedet på en mere mindful måde, som tiltaler både mit sind og min travle hverdag, hvor jeg er nyudklækket kunsthistoriker, jeg er startet selvstændig og jeg er tilmed flyttet (meget) længere væk og lever nu et liv sammen med ham, jeg skal dele resten af mine dage med.
Næsten alle mine gamle billeder er væk, forsundet på en server som dug for solen. Derfor vil bloggen bære præg af, at den er ved at blive 'genopbygget', til trods for at alle opskrifter stadig er tilgængelige. Der kommer som selvfølge nye billeder til i takt med nye opskrifter og nye indlæg, dog er jeg bundet på hænder og fødder i forhold til de gamle billeder og kan derfor intet gøre.
Bloggen kommer til at blive præget af min store interesse for målsætninger, for mindfulness, for positivitet og selvfølgelig for mad, som jeg gennem årene har fået et mere afslappet forhold til, hvor sukker er tilladt og hvor der bliver spist rigeligt med brød, omend det er gluten - og laktosefrit grundet mine allergier. Til tider lever jeg vegansk, til andre tider ikke, jeg elsker frugt og rawcakes og jeg elsker at drikke en god kop kaffe - både her hjemme men bestemt også i udlandet. Jeg elsker at gå på opdagelse på rejser og finde små veganske caféer, gode coffeespots og aldrig står jeg i vejen for et besøg på et kunstmuseum. På den front er der altså ikke meget, der har ændret sig :-)

Velkommen til en ny platform i gamle klæder (forhåbentligt får jeg lavet om på dette), jeg håber, du har lyst til at læse med.

// Anna

Etiketter: