Bradepandebrød m/ squash & soltørrede tomater


Jeg har de seneste dage fået både grahamsboller samt dette lækre squash-tomatbrød til frokost. Min eksamensopgave blev afleveret, og jeg har nydt solens stråler på terrassen i selskab med bøger, frokost og ikke mindst kaffe. Jeg ville ønske, at det var iskaffe - denne skal jeg dog kreere (og smage, mmh...) i weekenden, og inden længe ligger den her på bloggen :-)
Opskriften på dette bradepandebrød er i princippet den samme som det lækre spinatbrød, som du kan finde HER. Spinaten er blot skiftet ud med squash og soltørrede tomater.
Bruger man glutenfri produkter i form af glutenfrit bagepulver samt havregryn, kan brødet  tilmed spises af glutenallergikere.


Opskriften kommer dog alligevel her
  1. Tænd ovnen på 190 grader og mal mandlerne til mel i en foodprocessor/hak dem i en minihakker. 
  2. Pisk æggene let, tilsæt kokosolie, himalaya salt samt mandelmel/hakkede mandler.
  3. Rør godt i massen og tilsæt de resterende ingredienser på nær vand.
  4. Tilsæt nu vandet, dejen skal være lind og flydende.
  5. Beklæd en højkantet bageplade med bagepapir og hæld dejen heri. Flad dejen ud med en ske eller en spatel, så overfladen er jævn.
  6. Bag brødet i 30 minutter, lad det efterfølgende køle af, inden det skæres i passende forkanter.
  7. Opbevar brødet i en lufttæt beholder/folie i køleskabet.

For tiden er jeg fuldstændig hooked på avocado og hamburgerryg, som jeg synes smager helt og aldeles skønt sammen.
Bon appetit!

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,